منوی دسته بندی

رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نما - رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب - شستشوی نما - اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان - نماشویی- شماره تماس: 09197921711

از لحاظ تاریخی، نقاشان معماری در نبرد با افزایش گرما تنها یک سلاح داشته اند: استفاده از رنگ روشن هنگام رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان. رنگ های روشن درصد بالایی از تابش مادون قرمز را منعکس می کنند و از انتقال گرما از بیرون به داخل جلوگیری می کنند. استفاده از آنها یک رویکرد موثر است، اما انجام این کار، پالت رنگ نماهای ساختمان را به یک محدوده نسبتا باریک محدود می کند. ما در این مطلب به مبحث رنگ آمیزی نما میپردازیم. خدمات شرکت آرین ایراتا شامل: نماشویی ، شستشوی نما ، پیچ رولپلاک نما ، نورپردازی نما ، نصب و تعویض شیشه نمای ساختمان ، رنگ آمیزی نما با طناب ، جوشکاری و برش کاری ، آب بندی و اجرای نانو ، نصب بنر و تابلو تبلیغاتی ، نصب توری پاسیو و …. می باشد. جهت مشاوره هر گونه خدمات با آرین آیراتا تماس حاصل فرمایید و کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی می کنند.

رنگ آمیزی نما

با این حال، معرفی پوشش های بازتابنده مادون قرمز (IR) به نقاشان معماری راه حل جدیدی برای مقابله با چالش ساخت گرما داده است. همانطور که فناوری رنگ‌های بازتابنده IR بهبود یافته است، رنگ‌های نما را گسترش داده است تا رنگ‌های تیره‌تر آبی، قهوه‌ای، خاکستری و مشکی را شامل شود. این رنگ‌ها اکنون می‌توانند تقریباً همان مقدار تابش مادون قرمز را با رنگ‌های روشن‌تر منعکس کنند و روش جدیدی را برای رنگ‌آمیزی ساختمان‌های مسکونی و تجاری ارائه دهند.

در اینجا نحوه تأثیر این پیشرفت بر پوشش های معماری در مقیاس جهانی است.

بیشتر بخوانید: رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب

شماره تماس: 09124652126

 

مشکل با افزایش گرما

 

اکثر نقاط در سراسر جهان هوای گرم را تجربه می کنند. در مناطق استوایی و آب و هوای بیابانی، خورشید در تمام طول سال می تابد. در آب و هوای معتدل، در حالی که گرما در تمام طول سال وجود ندارد، تابستان هنوز آفتابی و گرم است. این بدان معناست که افزایش حرارت ساختاری یک مشکل بالقوه در اکثر مکان‌های جهان است، به‌ویژه برای کسانی که ساختمان‌های مسکونی، تجاری و صنعتی را طراحی و می‌سازند.

چرا تجمع گرما چنین مشکلی دارد؟ تصور کنید در یک بزرگراه در شمال ایالات متحده رانندگی کنید، جایی که همیشه رگه هایی از قیر و تکه های آسفالت را می بینید که جاده را پوشانده است. تفاوت شدید دما در طول سال باعث انبساط و انقباض جاده می شود و نقاط تنشی ایجاد می کند که به ترک ها و چاله ها تبدیل می شوند که باید آب بندی و وصله شوند.

همین اتفاق در گذر زمان برای نمای بیرونی ساختمان ها می افتد. ساختمان هایی با نمای بیرونی تیره در برابر نور خورشید منبسط می شوند و یک شبه منقبض می شوند. در آب و هوای معتدل چهار فصل، این اثر با تابستان های گرم و زمستان های سرد تشدید می شود. تقریباً به همان شکلی که یک جاده در اثر استرس شروع به فروریختن می کند، دیوارها و نماها ممکن است تحت تأثیر جذب چرخه ای گرما شروع به تاب برداشتن و ترک کنند.

همانطور که گرما افزایش می یابد، همچنین باید به جایی برود – و آن معمولاً داخل ساختمان است. اگر این تجمع گرما مدیریت نشود، نتیجه هزینه های انرژی بالاتر برای خنک کردن فضای داخلی در دمای ثابت و قابل تحمل است.

بیشتر بخوانید: شستشوی نمای ساختمان ها

چگونه IRR کمک می کند

عنصر اصلی در رنگ های بازتابنده IR رنگ های بازتابنده خورشیدی هستند. اثر انعکاسی IR یک رنگ بر حسب بازتاب کل خورشید یا TSR اندازه گیری می شود.

یک رنگدانه کربن سیاه پایه دارای ضریب TSR بسیار پایینی است که 10 درصد یا کمتر از تابش مادون قرمز را به عقب بازتاب می دهد. به همین دلیل، استفاده از یک رنگ با رنگدانه کربن سیاه رنگی ایجاد می کند که گرمای زیادی را جذب می کند و منجر به بسیاری از سایش و مشکلات گرمای رسانایی می شود که در بالا ذکر شد. جایگزینی کربن سیاه با رنگدانه سیاه TSR بالاتر می تواند تأثیر عمیقی بر بازتاب حرارت در محدوده نور مادون قرمز داشته باشد. به عنوان مثال، رنگدانه Brown 29 بازتابی نزدیک به 80 درصد را در طول موج های نور مادون قرمز بین 1300 تا 1700 نانومتر نشان می دهد. رنگدانه سیاه 33 بازتابی نزدیک به 50 درصد را در همان محدوده طول موج نشان می دهد.

به زبان ساده، رنگدانه TSR بالاتر به انعکاس گرمای بیشتری از نمای بیرونی ساختمان کمک می کند و در عین حال جذابیت زیبایی شناسی مشابهی را ارائه می دهد.

پالت خود را گسترش دهید

افزایش گرما از نظر تعمیرات ساختمان و قبض انرژی هزینه واقعی دارد و نیاز به مدیریت دارد.

پیشرفت‌ها در رنگ‌های بازتابنده IR اکنون به مشتریان شما انتخاب‌های جدیدی می‌دهد تا به کنترل تجمع گرما کمک کند و انتخاب بیشتری از رنگ‌ها را برای کاربردهای بیرونی خود انتخاب کند.

به خاطر داشته باشید که همه رنگدانه ها برای همه رنگ ها ایده آل نیستند، همانطور که همه رنگ ها برای همه کاربردها ایده آل نیستند. بنابراین هنگام فرمولاسیون یک پوشش بازتابنده IR، دانستن کاربرد نهایی آن مهم است.

بیشتر بخوانید: شستشوی نما با طناب

رنگ نما و نوع پایه

سازنده، به عنوان یک قاعده، روی بسته بندی نشان می دهد که چه نوع سطحی از این یا آن ماده در نظر گرفته شده است. برای ساده‌تر شدن انتخابتان، در اینجا به اصطلاح جفت‌های رنگ پایه ایده‌آل آمده است:

  • برای گچ های سیمانی و سیمانی آهکی رنگ های وینیل، سیلیکون، اکریلیک، اکریلیک-سیلیکون، سیمان، آهک، سیلیکات و پلی سیلیکون مناسب است. به طور کلی، تقریباً همه چیز؛
  • برای گچ های سیلیکات و همچنین برای نما، رنگ های سیلیکات، آهکی، سیمانی و پلی سیلیکونی که قبلاً سیلیکات رنگ شده است مناسب است که حتی بدون آستر نیز قابل اجراست . اگر کار خود را کمی پیچیده کرده اید و سطح را از قبل آماده کرده اید، می توانید از رنگ های وینیل، اکریلیک، اکریلیک-سیلیکون و سیلیکون نیز استفاده کنید.
  • نماهای ساخته شده با گچ آهکی و رنگ آمیزی آهکی را می توان با رنگ های آهکی، سیلیکات، سیمانی و پلی سیلیکون تکمیل کرد. همچنین برخی از رنگ های سیلیکونی مناسب هستند که توانایی بالایی در عبور دی اکسید کربن دارند.
  • اگر در نما از گچ های ارگانیک استفاده شده باشد ، بهتر است از رنگ های سیلیکونی، اکریلیک و پلی سیلیکون استفاده شود.
  • پایه بتن را می توان با رنگ های اکریلیک، سیلیکون، سیلیکات و پلی سیلیکون رنگ آمیزی کرد.
  • نماهای آجری به ندرت رنگ می شوند، اما اگر نیاز به این وجود داشت، می توانید از تعدادی رنگ مناسب استفاده کنید. برای آجرهای سرامیکی رنگ های سیلیکونی، اکریلیک، اکریلیک-سیلیکونی و همچنین ترکیبات سیلیکات، سیمان و آهک مناسب است. برای رنگ آمیزی آجرهای سیلیکات می توان از ترکیبات پلی سیلیکون، سیمان و سیلیکات استفاده کرد.

خدمات شرکت آرین ایراتا شامل: نماشویی ، شستشوی نما ، پیچ رولپلاک نما ، نورپردازی نما ، نصب و تعویض شیشه نمای ساختمان ، رنگ آمیزی نما با طناب ، جوشکاری و برش کاری ، آب بندی و اجرای نانو ، نصب بنر و تابلو تبلیغاتی ، نصب توری پاسیو و ….

خدمات شرکت آرین ایراتا شامل: نماشویی ، شستشوی نما ، پیچ رولپلاک نما ، نورپردازی نما ، نصب و تعویض شیشه نمای ساختمان ، رنگ آمیزی نما با طناب ، جوشکاری و برش کاری ، آب بندی و اجرای نانو ، نصب بنر و تابلو تبلیغاتی ، نصب توری پاسیو و …. می باشد. جهت مشاوره هر گونه خدمات با آرین آیراتا تماس حاصل فرمایید و کارشناسان ما در اسرع وقت شما را راهنمایی می کنند.

برای مشاوره و بازدید رایگان تماس بگیرید

شماره تماس: 09124652126

شماره تماس: 09197921711

شماره ثابت: 02188044865

خدمات شرکت آرین ایراتا شامل: نماشویی ، شستشوی نما ، پیچ رولپلاک نما ، نورپردازی نما ، نصب و تعویض شیشه نمای ساختمان ، رنگ آمیزی نما با طناب ، جوشکاری و برش کاری ، آب بندی و اجرای نانو ، نصب بنر و تابلو تبلیغاتی ، نصب توری پاسیو و ….اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان و نماشویی

Sending
User Review
0 (0 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *