منوی دسته بندی

رنگ آمیزی نما | رنگ آمیزی نما با طناب | رنگ امیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما با طناب


رنگ آمیزی نما با طناب آرین ایراتا

 

رنگ آمیزی نما امروزه یکی از پر تقاضا ترین خدمات در صنعت ساختمان سازی و همچنین بازسازی نمای ساختمان می باشد.اجرای رنگ آمیزی نما ساختمان امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیار راحت تر از قبل شده و برای اجرای این خدمات دیگر نیازی به بستن داربست نمی باشد.

 

رنگ آمیزی نما با طناب
رنگ آمیزی چوب و کامپوزیت نما با بهترین کیفیت

 

کلیه خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان با استفاده از دسترسی طناب و بدون نیاز به بستن داربست انجام می شود. و هزینه های اجرای خدمات رنگ کردن نمای ساختمان  با روش کار در ارتفاع بسیار کمتر از قبل شده است.

 

 

به نمای دیدتان رنگی بزنید…..!!

در مهندسی و باز سازی نمای ساختمان اولین هدف و اقدام رنگ امیزی نما می باشد

این کار بیشترین تفاوت را ایجاد می کند. همچنین با رنگ بندی مختلفی که رنگ نما دارد ، در نهایت نما تمام نیاز های ما براورد می شود.

رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

رنگ آمیزی نما موجب بازسازی و زیباسازی نمای ساختمان و برجستگی ظاهری آن می شود. همان طور که می دانید با گذشت زمان رنگ نمای سیمانی ساختمان بر اثر بارش ها و هرگونه آلودگی و گرد و غبار دچار کهنگی در ظاهر و فرسایش نما می شود.

 

به همین دلیل زمانی که نقاشی بر سطوح نمای ساختمان اجرا می شود

 

به نوعی بازسازی و زیبایی دوباره نما ساختمان می شود.

 

رنگ آمیزی نمای سیمانی

 

همان طور که میدانید رنگ نما در اولین مرحله بر سطوح نمای سیمانی اجرا می شود. اگر نمای ساختمان شما سیمانی می باشد و برای اولین بار است که قرار است رنگ آمیزی بر روی سطوح انجام شود باید به دو مورد بسیار مهم توجه کرد که شامل:

 

  1.  رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت و تمیز
  2. رنگ آمیزی نمای سیمانی قدیمی و دارای آلودگی

 

دو موردی که در بند قبل به آنها اشاره شد بسیار مهم می باشند و حتما قبل از اجرای رنگ آمیزی باید به آن توجه کرد. زیرا هم در قیمت و هم در نحوه اجرا کاملا متفاوت خواهد بود.

رنگ آمیزی نما به مجموعه کار هایی گفته میشود که

نمای ساختمان را با روش اصولی و انتخاب ابزار مناسب

رنگ امیزی روی سطوح اجرا و تکمیل گردد. 

 

 

 

۱- رنگ آمیزی نمای سیمانی تازه ساخت و تمیز :

 

اگر نمای شما تازه ساخت می باشد و به نوعی نو می باشد و سطوح نما کثیف نمی باشد هزینه اجرای کار بسیار کمتر از نمایی که آلوده و کثیف می باشد خواهد بود. زیرا هیچ هزینه ای برای شستشوی نمای خود نخواهید پرداخت. در این وضعیت فقط زیر سازی های لازم انجام میشود و سپس فرایند اجرای رنگ نمای ساختمان شروع می شود.

 

۲- رنگ آمیزی نمای سیمانی قدیمی و دارای آلودگی :

 

اگر نمای ساختمان شما چندین سال می باشد که از سیمان کاری آن گذشته و سطوح نما طی سالیان متوالی به دلیل آلودگی های جوی کثیف شده در مرحله اول قبل از اجرای رنگ آمیزی حتما باید یک بار شستشو شود. زیرا شستشو موجب بلند شدن الودگی ها و گرد و غبار ها از نمای ساختمان شما خواهد شد و به همین سبب رنگ چسبندگی و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. شستشو نما قبل از اجرای نقاشی نمای سیمانی فواید دیگری هم دارد مثلا با شستشو نما قسمت هایی که فرسوده شده اند و وضعیت چسبندگی مناسبی در نما ندارند از نما ریزش می کنند و در مراحل بعدی ترمیم می شوند. 

 

بعد از به پایان رسیدن فرآیند شستشو نمای سیمانی ، نمای ساختمان شما باید درزگیزی ، ترک گیری و ترمیم تمامقسمت های پوسته پوسته شده  سطوح شود و سپس زیر سازی های مربوط به قبل از اجرای رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان انجام شود.

 

پس از این که تمامی مراحل به درستی انجام شد نوبت به مراحل اجرای اصلی پروژه یعنی اجرای رنگ آمیزی نما با دسترسی طناب می باشد. که این کار تخصص نیرو های شرکت آرین ایراتا می باشد.

 

 

رنگ آمیزی نما

 

رنگ آمیزی نما با طناب
رنگ آمیزی نما

 

همان طور که می دانید کیفیت نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان در اولین مرحله وابسته به استفاده از رنگ های باکیفیت و مناسب برای نمای ساختمان است. زیرا که رنگ های مخصوص نمای ساختمان بسیار مقاوم بوده و در مقابل نفوذ آب در هنگام بارندگی و گرد و غبار مقاوت می کند.

 

همچنین رنگ نمای ساختمان طول عمر بالایی را نسبت به سایر رنگ ها دارند. یکی از بهترین رنگ هایی که برای نمای ساختمان مناسب می باشد  رنگ نما های اکریلیک می باشند. رنگ های اکریلیک دارای درخشندگی بالایی هستند و همچنین حالت ابگریز و آب بندی دارند و در برابر حرارت و بارنگی بسیار مقاوم می باشند.

 

هزینه رنگ آمیزی نما بدون داربست بستگی به نوع و جنس سطوح نمای ساختمان شما و همچنین  میزان رنگ مورد نیاز برای اجرای پروژه دارد. رنگ آمیزی نما با روش های بسیاری مانند داربست ، راپل و کلایمبر انجام میشود که یکی از به صرفه ترین روش ها روش نقاشی نما با طناب می باشد .

 

دسترسی باطناب یا راپلکاری به دلیل دسترسی آسان راپل سبب صرفه جویی چند برابری در هزینه و زمان اجرای کار دارد . زیرا هزینه ای برای بستن داربست یا کلایمر پرداخت نمی شود. عکس زیر نمونه ای از رنگ آمیزی نما بدون داربست و با دسترسی راپل می باشد.

 

رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا

 

اجرای رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا موجب جذابیت و زیبا نمایان شدن نمای بیرونی ویلای شما می شود. زیرا که رنگ اجرا شده و درخشش آن موجب جان بخشی به نما می شود. و از طرفی دیگر به غیر از جدابیت نمای بیرونی را در مقابل عوامل محیطی همچون شرایط آب و هوا و بارندگی مقاوم می کند.

 

رنگ آمیزی نما با طناب
رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

اجرای پروژه های نقاشی نمای بیرونی ویلا نیازمند تجربه و دقت بسیار بالا می باشد. و در انجام این کار حتما باید دقت شود که رنگ مورد استفاده با کیفیت و مقاوم باشد.

 

شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی با طناب

 

یکی از بهترین رنگ هایی که برای رنگ آمیزی نمای بیرونی ویلا می توانید استفاده کنید رنگ های اکریلیک جوتن می باشند که در سطح دنیا رتبه اول را در کیفیت دارد. البته علاوه بر انتخاب رنگ نمای ویلا مناسب حتما باید تیم اجرا کننده هم با تجربه و حرفه ای باشند. و تخصص اجرای رنگ آمیزی نمای ویلا را داشته باشند. تا بهترین نتیجه را در کیفیت کار گرفت.برای انجام رنگ آمیزی و نقاشی نمای بیرونی ویلا حتما باید در مرحله اول نمای ویلا شستشو شود سپس زیر کاری شود. و بعد فرایند رنگ آمیزی شروع شود.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران با طناب

 

اگر پروژه شما در تهران می باشد شرکت آرین ایراتا خدمات رنگ آمیزی نمای ساختمان در تهران را با بهترین کیفیت و قیمت ممکن انجام می دهند. در مرحله اول کارشناسان تیم ما به صورت حضوری نمای ساختمان شما را برسی و کارشناسی می کنند و سپس لوازم مورد نیاز برای اجرای رنگ آمیزی نما در تهران را با توجه به متراژ و ابعاد پروژه مشخص می کنند. و پس از مشخص شدن مقدار مورد نیاز قیمت رنگ آمیزی و نقاشی نمای ساختمان با مصالح و بی مصلاح (فقط دستمزد اجرا) را تعیین میکنند.

 

مراحل رنگ کاری نمای بیرونی ساختمان

 

ابتدا جهت رنک کاری و رنگ آمیزی نمای بیرونی ساختمان توصیه می شود که اقدام به نماشویی کنید.

 

شستشوی نما بدون داربست
شستشوی نما با دستگاه واتر جت قبل از رنگ آمیزی نما

 

که این کار با استفاده از دستگاه واترجت انجام می شود نما شسته شود

 

و سطح کار تمیز شده و بدون آلودگی و وجود گرد و غبار در سطح نما شود.

 

برای این که رنگ استفاده شده به خوبی سطح کار را پوشش دهد و طول عمر نمای رنگ شده بالا برود پیشنهاد میکنیم شستشو نما قبل از رنگ کاری نما انجام شود. پس از این که شستشو انجام شد باید دقت شود که بعد از نماشویی حتما فرصت داده شود تا نما خشک شود.بعد از خشک شدن سطوح نما نوبت به اجرای زیر سازی و پوشاندن ترک ها در نمای ساختمان می باشد که این کار با استفاده از بتونه انجام می شود.و پس از مراحل ذکر شده مرحله بعدی اجرای رنگ کردن نمای ساختمان اجرای پرایمر بر روی سطوح نمای ساختمان می باشد که فواید بسیار زیادی برای نمای ساختمان دارد. و مرحله اخر رنگ آمیزی نمای ساختمان می باشد.

 

انواع رنگ های قابل استفاده در رنگ آمیزی نما

 

رنگ آمیزی نما با طناب

 

جهت انجام رنگ آمیزی نما بسته به سطح کار و سلیقه افراد رنگ ها قابل تقسیم بندی هستند :

 

۱-رنگ های روغنی:

 

رنگ های با مقاومت بالا در برابر رطوبت و قابل استفاده در سطوح خارجی از جمله پنجره ها،در ها و نرده های فلزی

 

۲-رنگ های نانو:

 

رنگ های مقاوم و عایق در برابر شرایط جوی

 

۳-رنگ های کنیتکس:

 

رنگ های مقاوم در برابر رطوبت و بر پایع روغن و رنگ

 

۴-رنگ های اکریلیکرنگ های اکریلیک

 

 مقاومت بسیار بالا دارند و زیبایی و جلوه خاصی به نمای ساختمان می دهند. و همچنین از نظر پوشش دهی بسیار بالایی دارند.

 

۵-رنگ رزین اکریلیک:

 

رنگ هایی مقاوم در برابر تابش مستقیم نور خورشید و قابل استفاده در سطوح سیمانی،بتنی،…

 

رنگ آمیزی قاب پنجره و بخش های فلزی نما

 

جهت رنگ آمیزی بخش های فلزی نما مانند قاب پنجره ها و نرده های نما

 

ابتدا در صورت وجود زنگ زدگی باید با سمباده بخش های زنگ زده را پاکسازی کنیم

 

و در آخر رنگ آمیزی را اجرا کنیم.

 

همچنین در صورت وجود درز یا ترک روی پنجره ها باید پر شود تا رنگ یک دست به دست بیاید.

 

اگر در نمای ساختمان از فلشینگ استفاده شده حتما باید قسمت های ترک خورده بتونه و یک دست شود

 

و سپس رنگ آمیزی فلشینگ نما انجام شود.

 

ویژگی های رنگ نمای ساختمان

 

  1. مقاوم در مقابل تابش خورشید و اشعه uv
  2. ضدآب بودن و مقاوم در مقابل آب
  3. مقاوم بودن در مقابل باران های اسیدی
  4. مقاوم بودن در مقابل ترک خوردگی و پوسته شدن
  5. غیر قابل اشتعال بودن
  6. قابلیت شستشو بودن

 

روش رنگ آمیزی نمای ساختمان

 

رنگ آمیزی نما با طناب

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان خدماتی است که با استفاده از طناب و بدون داربست قابل اجرا می باشد. این خدمات با استفاده از طناب و کمربند ایمنی بوده و در ارتفاعات مختلف و غیر قابل دسترس که امکان نصب داربست وجود ندارد به صورت دسترسی با طناب ارائه می گردد. در این روش افراد حرفه ای و تخصصی با استفاده از طناب سطح نما را با رنگ های باکیفیت و ابزار مناسب رنگ آمیزی می کنند.

 

رنگ آمیزی نمای ساختمان با روش های مختلفی مانند راپل داربست و کلایمر قابل اجرا می باشد و بهترین روش رنگ آمیزی نما با طناب می باشد.

 

رنگ آمیزی نما با طناب بدون داربست

 

رنگ آمیزی نما برای برج ها و ساختمانها و برج های مسکونی و اداری. علاوه بر زیباتر شدن ظاهر نمای ساختمان تاثیر زیادی بر روحیه ساکنین ساختمان نیز دارد.

از آنجایی که برای هر بیننده ای کیفیت و زیبایی چهره ی نمای ساختمان. در درجه اول خود نمایی می کند. کافی است جهت درک این موضوع به خصوصیات ظاهری که از اولویت خاصی نیز برخوردار است. از ابزار های مناسب جهت رسیدن به این نیاز مهم استفاده کنیم.

به منظور افزایش کیفیت و همچنین بالا بردن ماندگاری رنگ بر روی نمای ساختمان. از بهترین رنگ هایی که در بازار موجود هست استفاده می کنیم. تا بتوانیم با بهره گیری از این رنگ ها علاوه بر رسیدن به یک زیبایی منحصر به فرد. سازگار با شرایط استقرار آن ساختمان دست پیدا کنیم.

جهت ماندگاری بیشتر رنگ آمیزی نمای ساختمان ، قبل از شروع کار می بایستی. سطح زیر کار عاری از هرگونه دوده و گرد و خاک باشد.

به همین منظور با شستشوی نما توسط دستگاه واترجت کل سطح نما را جرم زدایی می کنیم. تا آماده اجرای پرایمر زیر کار و بتونه کاری شود.

یکی از تفاوت های اجرای رنگ آمیزی نما نسبت به نقاشی داخلی ساختمان این است. که باید توسط افرادی که دارای مهارت کافی در این زمینه می باشند صورت پذیرد. چرا که اجرای غلط و نادرست کار رنگ آمیزی نما باعث می شود. که ماندگاری نقاشی نما کمتر شده و علاوه بر آن باعث پوسته شدن رنگ نما بعد از مدتی می شود.

 

جهت رسیدن به یک زیر کار مناسب قبل از اجرای رنگ آمیزی نما چه کاری باید انجام دهیم ؟

رنگ آمیزی نما با طناب

در رنگ آمیزی نمای ساختمان برای اینکه بتوانیم به یک زیر کارمناسب دست پیدا کنیم. بخصوص که نمای ساختمان قدیمی باشد. نیازمند شستشوی نما با دستگاه واترجت یا همان کارواش صنعتی و برداشتن لایه پوسته زیرین می باشد. که در ادامه درز ها و ترک ها را با بتونه مخصوص ترمیم می کنیم. اما در صورتی که ساختمان دارای نمایی نو باشد. با زیر سازی و پرایمر سطح زیر کار را اماده رنگ کاری و نقاشی نما میکنیم.

دوام و پایداری رنگهای بیرونی نما ی ساختمان بسته به نوع کیفیت آنها از 10 تا 15 سال ماندگاری دارد.

بهترین زمان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان فصل بهار و تابستان می باشد.

چراکه گرمای هوا موجب بهتر خشک شدن و پوشش عالی رنگ نما می شود.

نقاشی نما با طناب و رنگ کاری نمای ساختمان اگر به صورت رنگ بندی های مدرن و کلاسیک طراحی و اجرا شود. حس خوبی را انتقال خواهد داد.

پس برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود، حداکثر سلیقه خود را در انتخاب رنگ مناسب به کار بگیرید. تا حس متفاوتی از محل زندگی خود داشته باشید.

نوع رنگی که شما برای نمای ساختمان خود انتخاب می کنید بسیار مهم خواهد بود. چراکه اگر شما رنگی با کیفیت پایین انتخاب کنید. و بعد از مدت کوتاهی عوامل طبیعی مثل باران و برف و آلودگی های جوی رنگ نمای شما را خراب کند. شما راهی جز رنگ آمیزی مجدد نما نخواهید داشت. و همچنین هزینه نگهداری نمایی ساختمان را افزایش داده اید.

پس در انتخاب رنگ نمای ساختمان بیشترین دقت در کیفیت رنگ را داشته باشید.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان و نحوه صحیح اجرای رنگ نما

رنگ آمیزی نما با طناب

  1. به دلیل اینکه رنگ نمای ساختمان در معرض تابش مستقیم نور خورشید می باشد. باید از مقاومت بالایی در برابر اشعه ی نور خورشید برخوردار باشد.
  2. رنگ های نمای ساختمان به دلیل اینکه در نمای ساختمان با شرایط جویمثل آلودگی ها و باران برف به طور مستقیم درگیر هستند. باید ضمن اینکه نمای ساختمان شما را زیبا میکنند. باید به عنوان یک عایق رطوبتی نیز عمل کنند.
  3. رنگ نمای ساختمان به دلیل اینکه جت زیبایی ظاهر ساختمان بکار می رود. باید بتواند آن ظاهر و زیبایی رنگ و همچنین کیفیت خود را در سالیان بلن حفظ کند. وکیفیت رنگ افت نکند.
  4. رنگ نمای ساختمان باید دارای چسبندگی و دوام قابل قبولی باشد. زیرا اگر رنگ نمای ساختمان پس از اجرای رنگ آمیزی نمای سیمانی در مدت کوتاهی دوام و چسبندگی به سطح زیرین خود را از دست دهد. پوسته پوسته می شود و نمای ساختمان شما را نه تنها زیبا نخواهد کرد، بلکه چشم هر بیننده ای را آزار خواهد داد. و نیاز به ترمیم مجدد نما خواهیم داشت
  5. رنگ نمای ساختمان باید دارای ویژگی های متعدد دیگری هم باشند. که یکی از این ویژگی ها عدم رنگ پریدگی است.
  6. معمولا در ساختمان های زیادی مشاهده کرده ایم که پس از اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان رنگ نمای ساختمان شروع به تغییر رنگ می کند. و رنگ ابتدایی که هنگام اجرا شاهد آن بودیم به مرو کیفیت خود را از دست می دهد.
  7. از دیگر ویژگی های رنگ نمای ساختمان این است که باید در برابر گرد و غبار و دوده و ذرات معلق در هوا که این روز ها همه شاهد آن هستیم، مقاومت قابل قبولی داشته باشد. یعنی رنگ نمای ساختمان باید آنتی استاتیک باشد تا در مقابل دوده و گردوغبار مقاومت خوبی از خد داشته باشد.
  8. با عدم جذب ذرات معلق در هوا، رنگ نمای ساختمان طراوت و شادابی خود را تا سالها پس از اجرای رنگ نما حفظ خواهد کرد.
  9. همچنین رنگ نمای ساختمانجهت نقاشی نما باید دارای خاصیت کشسان و یا الاستیک باشد.
رنگ نمای ساختمان

نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان و نقاشی نما

نکته هم در اجرای رنگ نمای ساختمان با رنگ های اکریلیک ، نحوه چگونگی انجام کار است.

رنگ نمای اکریلیک به دلیل خاصی کشسانی باید با ضخامت استاندارد اجرا گردد. تا بتواند در برابر ترک ها و شکاف های ریز نمای ساختمان انعطاف پذیز و مقاومت داشته باشد.چنانچه در اجرای رنگ نمای ساختمان توسط رنگ های اکریلیک نداشتن دقت کافی و مهارت و همچنین رعایت نکردن استاندارد های رنگ آمیزی نمای ساختمان باعث می شود. این نوع رنگ در مقابل ترک های سطح نما از خود مقاومت نداشته باشد.

پس از کوچکترین ترک یا شکاف لایه های زیرین سطح نمای ساختمان قابل مشاهده خواهد بود. لذا باید در انتخاب شرکت کار در ارتفاع جهت اجرای رنگ نمای ساختمان دقت کافی داشته باشید. شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی با طناب توانایی انجام پروژه های بزرگ و کوچک با نیرو های مجرب و اموزش دیده، امادگی انجام خدمات نما را به صورت راپل و بدون داربست دارد.

رنگ اکریلیک نمای ساختمان و روش استفاده از رنگ های ساختمانی

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگی نخست در صنعت اتومبیل‌سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رزین‌های آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم می‌شوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورد، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکریلیک پایه حلالی است.

رنگ‌های اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند.

رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر، کاغذ، پارچه و کفش قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابان‌ها استفاده می‌شود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده می‌شود. این محصول در سه نوع مات، نیمه مات و براق تولید می‌شود. نوع مات آن از همه خاصیت های ممکن برخوردار نیست. از جمله قابل شست و شو بودن و استحکام.

ویژگی های رنگ کشسانی یا اکریلیک

این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند. این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند و پوشش ضد رطوبت ایجاد می‌کنند قابل استفاده است. درمقابل نور خورشید یا uv مقاوم هستند و در نتیجه بسیار عمر بالایی دارند.

رنگ اکریلیک نمای ساختمان دارای خواص زیر است:

  • قابلیت شستشو.
  • سرعت خشک شدن بالا.
  • سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب.
  • مقاومت فوق‌العاده در برابر سایش.
  • مقاومت در برابر اشعه خورشید یا uv یا نور ماوراء بنفش.
  • سازگار با محیط زیست. قدرت پوشانندگی بسیار عالی.
  • بدون بوی نامطبوع.
  • ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا.
  • عدم ایجاد حساسیت.
  • مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری.
  • زود خشک می‌شوند و خواص ضد باکتری و کپک دارند.

معایب رنگ آکریلیک پایه آب : چنانچه با قلم مو بروی سطوح صاف و صیقلی اعمال شوند رد قلمو مشخص خواهد بود. براقیت کمتری نسبت به بقیه رنگ‌ها دارند.ضمن اینکه به دلیل ترکیبات این رنگ هنگام اجرای رنگ آمیزی نما، ظرف محتوی رنگ به دلیل چسبندگی و سرعت خشک شدن این محصول پر از تکه‌های لاتکس گونه می‌شود.

روش رنگ کردن و طریقه مصرف رنگ نما

  1. پرایمر رنگ اکریلیک را با آب به اندازه مورد نیاز رقیق نمائید.
  1. در سطوح بیرونی ساختمان از قبیل بتن و سیمان تخته ماله، شستشو به وسیلهٔ واترجت (آب فشار قوی) توصیه می‌گردد.
  2. به وسیلهٔ غلتک، قلم مو یا پمپ رنگ پاش بدون هوا (ایرلس) پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.
  3. صبر کنید تا پرایمر اکریلیک خشک گردد. (بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶–۴ ساعت به طول بینجامد.
  4. رنگ اکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید.
  5. رنگ فوق را به وسیلهٔ غلتک، قلم مو یا پمپ رنگ پاش بدون هوا (ایرلس) بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید.
  6. حداقل ۲ تا ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

توضیح اینکه پرایمر اکریلیک را آماده به مصرف تهیه نمایید.

نکته: هرگز جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان عجله نکنید. و پس از تحقیق بهترین و ماهرترین پیمانکار و مجری رنگ نمای ساختمان و همچنین بهترین متریال رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید. پیشنهاد شرکت آرین ایراتا در متریال رنگ ساختمان برند پیکو کالر و همچنین نیوکالر است.

استفاده از رنگ های بافت دار برای ساختمان

رنگ آمیزی نما با طناب

رنگ بافت دار نما معمولا به رنگ های گفته می شود که دارای غلظت بالایی هستند. و هنگام اجرا رنگ آمیزی نما و همچنین نمای داخلی ساختمان، مجری رنگ میتواند با ابزار های خاص بافت های متفاوتی ایجاد کند.مانند نمای دیاموند یا نمای گلدن در واقع ما هیچ نوع محصولی به نام رنگ های بافت دار نداریم. و این یک اصطلاح عامیانه است.

به این دلیل که پیمانکار یا مجری رنگ نمای ساختمان قادر است با ابزار های خاص و تکسچر های مختلف در نمای داخلی ساختمان یا نمای بیرونی ساختمان ایجاد کند. نام این رنگ ها به رنگ های ساختمانی بافت دار معرف هستند.

رنگ ها و پوشش هایی که با غلظت بالا تولید می شوند. جهت ایجاد تکسچر و ابزار و طراحی نمای بیرونی ساختمان و داخلی ساختمان به کار میروند.بنابراین آرین ایراتا به ناچار از این واژه ی رنگ های بافت دار در این مقاله استفاده کرده است.

ویژگی رنگ های بافت دار در نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما با طناب

رنگ های بافت دار در نقاشی نما به دلیل غلظت و ایجاد بافت در نمای ساختمان و یا در نمای داخلی ساختمان قادر هستند. خطای زیر کارکار و آستر را پوشش دهند. مخصوصا در نمای بیرونی ساختمان ، زیرا معمولا سطح زیر کار جهت اجرای رنگ آمیزی نما پلاستر های سیمانی هستند.

جهت داشتن سطح نمای ساختمان زیبا و کارایی لازم باید جهت خرید رنگ های بافت دار نما و یا جهت اجرای رنگ نما همیشه دقت و وسواس لازم را به خرج داد.زیرا چنانچه رنگ های نمای ساختمان بصورت استاندارد اجرا نگردد. بعد از مدتی شاهد پوسته شدن و جدا شدن رنگ از سطح نمای ساختمان می شود.

مزایای رنگ کردن نما و بازسازی نما

رنگ آمیزی نما با طناب

شاید برای شما هم پیش آمده موقع خرید منزل و یا حتی گذشتن از خیابان و کوچه‌ای با دیدن نمای ساختمان، فقط نمای ساختمان با خود بگویید: «عجب خانه‌ای ایست». شما داخل آن خانه را ندیده‌اید. مهندسی ساخت داخلی خانه جای اتاق‌ها، آشپزخانه سرویس و… که مهمترین بخش یک خانه است؛ شما فقط نمای یک ساختمان را آن هم با گردنی کج کرده و رو به بالا در یک نمای کج دیده‌اید. این دقیقا همان نکته‌ای است که نمای یک ساختمان را تبدیل به بخش مهمی از ساختمان می‌کند. اسمش رویش است، نمای ساختمان، چیزی مثل ویترین.

مهم نیست ساختمانتان را تازه می‌سازید و قصد دارید نمای ان را بزنید یا ساختمانی چند سال ساخت دارید و قصد دارید نمای آن را نوسازی کنید. شما باید به این نکته توجه کنید که نمای ساختمان بخش مهم و شاید اصلی ساختمان شماست و این نماست که اولین قضاوت درباره ساختمان در ذهن بیننده است. باز هم پس این را تاکید می‌کنیم… حواستان به نمای ساختمانتان باشد.

نمای ساختمان می‌تواند سنگ، آجر، رنگ و یا پتینه و… باشد. اینکه شما چه نوع بافتی را انتخاب می‌کنید به سلیقه و صد البته اقلیم محیطی که خانه در آن قرار دارد، بستگی دارد. اگر می‌خواهید در نظر اول ساختمانتان زیبا، به نظر برسد بهتر است بهترین را برای نمای ساختمانتان انتخاب کنید.

رنگ آمیزی نما با طناب

 

شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی طناب

 

برای مشاوره و بازدید رایگان تماس بگیرید

 

09197921711

 

09305497809

 

02188044865

 

 

 

 

 

رنگ چیست؟

 

رنگ یک واژه و برداشت کلی از برهم کنش داده‌های دریافتی توسط سلول‌های چشم انسان و انتقال آن به سیستم عصبی می‌باشد. چشم انسان قادر است طیف‌های مربوط به رنگ‌های قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش را دریافت نماید.بر اثر برهم‌کنش اجسام و نور، اجسام طول موج‌های مشخصی را جذب می‌نمایند و سایر طول موج‌ها را منعکس می‌کنند.

 

چنانچه طول موج های منعکس شده و رسیده به چشم انسان در محدوده مرئی باشند، جسم رنگی دیده می شود.

 

بنابراین رنگ از جنس امواج الكترومغناطيس مي‌باشد كه در محدوده‌ي مرئي (طول موج‌هاي حدود 400 تا 700 نانومتر) قرار دارند به طوري‌كه در اين محدوده امواج با رنگ‌هاي مختلفي در چشم بيننده ظاهر مي‌شوند. شكل زیرتصوير طيف مرئي و نامرئي امواج الكترومغناطيس را نشان می دهد. آنچه به چشم انسان می‌رسد و منجر به رنگی دیدن آن‌ها می‌شود ‌در واقع چیزی نیست جز پرتوهای منعکس شده از اجسام و چشم انسان تنها قابلیت دریافت طول موج های 400 تا 700 نانومتر را دارد.

 

براي اينكه كالايي رنگي ديده شود بايد توسط يك منبع نوري روشن شود تا نور انعكاس يافته از كالا به چشم مشاهده‌كننده برسد و آن رنگ را درك كند. هنگامي كه نور سفيدي به پارچه‌ي رنگي برخورد می كند ، قسمتي از نور جذب مي‌شود و قسمتي ديگر منعكس مي‌شود. نور جذب شده همواره ديده نمي‌شود ولي نور منعكس شده قابل رويت مي‌باشد. به عنوان مثال اگر نور سفيد به پارچه‌ي آبي رنگ برخورد كند، پارچه طول موج‌هاي مربوط به رنگ آبي را منعكس مي‌كند و طول موج‌هاي مربوط به رنگ زرد را جذب مي‌كند.

 

چرخه رنگ ها

 

چرخه یا دایره رنگ یک ابزار اولیه برای شناسایی ترکیب‌های رنگی است. اولین دایره رنگ توسط ایزاک نیوتن در سال 1666 طراحی گردید. طی سالیان متمادی این طراحی اولیه دچار تغییرات بسیاری شده است که متداول ترین شکل آن دایره‌ای است شامل 12 رنگ بر پایه مدل RYB می‌باشد.

 

رنگ‌ها ی اولیه

 

در سیستم RYB رنگ‌های اولیه عبارت هستند از قرمز، زرد و آبی .در تئوری رنگ قدیمی که در مورد پیگمنت‌ها و رنگ‌های نقاشی مورد استفاده قرار می‌گرفت، رنگ‌های اصلی شامل سه پیگمنت بودند که قابلیت اختلاط با سایر رنگ‌ها را نداشتند و تمام رنگ‌ها از اختلاط این سه اولیه به دست می‌آمد.

 

رنگ‌های ثانویه

 

سه رنگ ثانویه سبز، نارنجی و بنفش با ترکیب دو رنگ اولیه به دست می‌آید.

 

رنگ‌ها ی سه گانه 6 رنگ سه گانه از ترکیب اولیه و ثانویه ها به‌دست می‌آیند. از این رو اسامی این رنگ‌ها شامل دو فام می‌باشد. این رنگ‌ها عبارت هستند از: زرد- نارنجی، قرمز- نارنجی، قرمز- بنفش، آبی- بنفش، آبی- سبز و زرد- سبز

 

رنگ‌ها ی گرم، سرد و طبیعی

 

دایره رنگ آمیزی نما را می‌توان به دو بخش رنگ‌های سرد و گرم طبقه‌بندی نمود. همچنین رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی، قهوه‌ای، کرم و طوسی طبیعی محسوب می‌شود که در چرخه رنگ وجود ندارند.

 

مشخصات رنگ ها

 

هر رنگ آمیزی نما داراي سه بعد، صفت يا ويژگي می‌باشد که عبارت هستند از: فام (ته رنگ /HUE)، روشنايي و عمق درخشندگي (ارزش رنگ یا شفافيت/ VALUE) و خلوص رنگ (اشباع، سيري، شدت/ SATURATION) كه اين سه بعد بصري به‌طور مستقل تغييرپذير بوده و چشم انسان، رنگ‌ها را بر اساس اين سه خصوصيت از همديگر تمیز می دهد. اين سه بعد بصري در رنگ‌هاي مختلف با هم متفاوت هستند و براي اندازه‌گيري دقيق‌تر رنگ‌ها و كدبندي آنها از اين سه بعد يا ويژگي استفاده مي‌شود.

 

فام:

 

درواقع این مفهوم دلالت به نام رنگ دارد. به طور خاص تر، هر رنگ روی چرخ رنگ یک فام را نشان می دهد و اشاره به خانواده رنگ غالب دارد .

 

تئوری های اختلاط رنگ:

 

تقریبا تمام رنگ‌های قابل مشاهده توسط چشم انسان را می‌توان با استفاده از ترکیب 3 رنگ اصلی تولید کرد. این رنگ‌ امیزی نما ها در زوج‌های خاصی مخلوط می‌شوند تا رنگ‌های ثانویه را ایجاد کنند. دو نظریه برای ترکیب رنگ‌ها وجود دارد:

 

نظریه افزایشی (ADDITIVE) و نظریه تفریق (SUBTRACTIVE) که در ذیل توضیح داده شده است.

 

نظریه افزایشی

 

به این نظریه RGB نیز می‌گویند. در این فرآیند رنگ آمیزی با افزودن نور (قرمز، سبز و آبی) به پس زمینه تیره ایجاد می‌شود. صفحات تلویزیون و پروژکتورها از قرمز، سبز و آبی (RGB) به عنوان رنگ‌های اصلی خود استفاده می‌کنند و سپس آنها را با هم مخلوط می‌کنند تا رنگ‌های دیگری ایجاد کنند. سه رنگ اولیه در این سیستم قرمز، آبی و سبز هستند، زیرا با سلول‌های مخروطی قرمز، آبی و سبز در سیستم بینایی انسان مطابقت دارند. بر اساس این نظریه:

 

 

 

ارزیابی رنگ های نمای ساختمان

 

تصور افراد مختلف از رنگ‌ها متفاوت است، بنابراین، دستیابی به یک روش کمی و استاندارد برای توصیف رنگ پوشش‌ها، رنگ آمیزی نمای ساختمان و همچنین تعیین تفاوت کمی بین رنگ‌ها حائز اهمیت است. از این‌رو یک سیستم استاندارد در سراسر جهان وجود دارد: سیستم رنگی CIEL*A*B*  که دارای اصول بنیادی به شرح زیر است:

 

سیستم رنگ L*a*b* یک سیستم جامع است که در سال 1976 توسط کمیته بین‌المللی رنگ

 

 (International Commission on Illumination (CIE)) تعریف شده است. در این سیستم رنگ هر دو سیستم رنگی RGB و CMYK زیرمجموعه‌ای از این مدل هستند. برخلاف مدل‌های رنگی RGB و CMYK ، رنگ‌های Lab، تقریبا نزدیک به بینایی انسان طراحی شده است. به عنوان مثال فضای رنگی CIELAB هنگامی استفاده می‌شود که فایل طراحی شده گرافیکی برای چاپ باید از RGB به CMYK تبدیل شود، زیرا مجموعه CIELAB شامل هر دو طیف مدل رنگی RGB و CMYK است.

 

فضای رنگی سه بعدی CIELAB

 

جمع بندی:

 

رنگ آمیزی نما یک مفهوم فیزیکی- روانی است که ماهیت آن از جنس امواج الكترومغناطيس است. دستگاه بینایی انسان قادر است طول موج‌هایی در محدوده 400 تا 700 نانومتر را تشخیص دهد. بنابراین این محدوده را تحت عنوان ناحیه مرئی نام‌گذاری کرده‌اند. کلیه رنگ‌ها می‌توانند به‌صورت اولیه، ثانویه و سه‌گانه و یا گرم و سرد طبقه بندی گردند.

 

رنگ دارای سه مشخصه اصلی فام، عمق و خلوص می‌باشد که تمایز رنگ‌ها بر اساس این مشخصات صورت می‌گیرد. دو سیستم اختلاط رنگ افزایشی و تفریق وجود دارد که بر حسب نوع و سیستم رنگی مورد استفاده، پاسخگوی تشکیل ترکیب‌های رنگی هستند. سیستم ارزیابی رنگ استاندارد CIE L*A*B* شامل پارامترهای کمی برای هر دو سیستم اختلاط افزایشی و تفریق می‌باشد که می‌توان بر اساس آن داده های رنگ نمونه های گوناگون را به‌صورت کمی توصیف و مقایسه نمود.

 

 

Sending
User Review
5 (5 votes)

‫5 نظر

  • admin گفت:

    رنگ امیزی نما

  • admin گفت:

    رنگ آمیزی نمای ساختمان

  • admin گفت:

    رنگ آمیزی ساختمان با طناب

  • It is really a nice and useful piece of info.
    I’m satisfied that you shared this helpful information with us.

    Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *