منوی دسته بندی

جوشکاری با طناب |جوشکاری در ارتفاع |جوشکاری نما آرین ایراتا

جوشکاری با طناب

جوشکاری با طناب

خدمات جوشکاری و برشکاری روی نمای ساختمان با تکنیک دسترسی با طناب توسط نیرو های مجرب شرکت آرین ایراتا یکی دیگر از خدمات آرین ایراتا می باشد و با افتخار و ایمنی کامل در حین انجام کار جوشکاری در ارتفاع را ارائه می دهد.

جوشکاری در ارتفاع

 (به انگلیسی: Welding) یکی از روش‌های ساخت می‌باشد که هدف آن اتصال دائمی مواد مهندسی از قبیل فلز، سرامیک، پلیمر و کامپوزیت به‌یکدیگر است؛ و این کار معمولاً از طریق ایجاد حرارت بالا و ذوب ماده و سپس سرد کردن برای ایجاد جوش انجام می‌شود. جوشکاری با روش‌های اتصال دما پایین‌تری مانند لحیم‌کاری نرم (Soldering) و لحیم‌کاری سخت (Brazing) که در آنها فلز پایه ذوب نمی‌شود، تفاوت دارد.

جوشکاری با طناب

جوشکاری با طناب

در جوشکاری با طناب علاوه بر ذوب فلز پایه، معمولاً از یک ماده به عنوان پرکننده نقطه اتصال (Filler) استفاده می‌شود تا حوضچه ای از مواد مذاب ایجاد گردد که پس از خنک شدن و ایجاد اتصال می‌تواند از فلز یا ماده پایه نیز قوی تر باشد. همچنین ممکن است از فشار در کنار گرما یا به تنهایی برای تولید جوش استفاده گردد. ضمناً در جوشکاری به نوعی محافظ برای حفاظت از فلزات پرکننده یا فلزات ذوب شده در برابر اکسید شدن یا آلودگی نیاز است.

جوشکاری روی نمای ساختمان و انواع سازه ها

برای ایجاد حرارت مورد نیاز جوشکاری در ارتفاع از منابع انرژی متعددی می‌توان استفاده کرد، از قبیل: شعله گاز، قوس الکتریکی، لیزر، پرتوی الکترون، اصطکاک، و امواج مافوق صوت. همچنین جوشکاری در محیط‌های صنعتی مختلفی قابل اجراست از قبیل: هوای آزاد، جوشکاری زیر آب، و خارج از اتمسفر زمین. جوشکاری یک کار خطرناک است و برای جلوگیری از سوختگی، شوک الکتریکی، آسیب چشمی و دید، استنشاق گازهای سمی و دود و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید، نیاز به احتیاط می‌باشد.

شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی با طناب

جوشکاری تابلو های تبلیغاتی

جوشکاری پایه کولر گازی و آبی روی نمای ساختمان

جوشکاری و برشکاری اضافات و موارد جا مانده روی نمای ساختمان

مقاوم سازی سازه و تابلو

خدمات کار در ارتفاع آرین ایراتا

شستشوی نما ی ساختمان

نصب و تعویض شیشه سکوریت نما

رنگ آمیزی نمای ساختمان

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

نور پردازی نمای ساختمان

اجرای رزین و آب بندی نما

نصب تابلو های تبلیغاتی و بنر

جوشکاری با طناب

اجرای نانو و آببندی

برای مشاوره و بازدید رایگان تماس بگیرید

09124652126

09197883009


فرایندهای جوشکاری با قوس الکتریکی

جوشکاری با قوس الکتریکی

شماتیک یک حوضچه جوش در جوشکاری برق – ۱- پوشش ۲- الکترود ۳- گاز محافظ ۴- جوش ۵- فلز پایه ۶- فلز جوش داده شده ۷- انجماد گِل جوش

جریان الکتریکی از جاری‌شدن الکترون‌ها در یک مسیر هادی به‌وجود می‌آید. هرگاه در مسیر مذکور یک شکاف هوا (گاز) ایجاد شود، جریان الکترونی و در نتیجه جریان الکتریکی قطع خواهد شد. چنان‌چه شکاف هوا به‌اندازهٔ کافی باریک بوده و اختلاف پتانسیل و شدت جریان بالا، گاز میان شکاف یونیزه‌شده و قوس الکتریکی برقرار می‌شود. از قوس الکتریکی به‌عنوان منبع حرارتی در جوشکاری استفاده می‌شود. حرارت ایجاد شده در جوشکاری به دلیل حرکت الکترون‌ها در ستون قوس و بمباران الکترونی قطعه کار می‌باشد. روش‌های جوشکاری در ارتفاع با قوس الکتریکی عبارت‌اند از:

  • جوشکاری با الکترود دستی پوشش‌دار (Shielded Metal Arc Welding-SMAW)
  • جوشکاری زیرپودری (submerged arc welding-SAW)
  • جوشکاری با گاز محافظ (GMAW یا MIG/MAG)
  • جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستنی (GTAW یا جوشکاری TIG)
  • جوشکاری پلاسما

فرایندهای جوشکاری مقاومتی

جوشکاری مقاومتی

یک دستگاه جوش نقطه ای. نوک بازوهای مسی در سمت چپ محل قرار گرفتن دو قطعه و ایجاد اتصال است.

در جوشکاری مقاومتی با عبور یک جریان الکتریکی بالا از درون قطعه کار، و ایجاد گرما به دلیل وجود مقاومت الکتریکی و فشار وارد شده از سمت بازوهای مسی اتصال ایجاد می‌گردد. با عبور جریان زیاد (۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ آمپر) از درون فلز، حوضچه کوچکی از فلز مذاب در منطقه جوش ایجاد می‌شود. به‌طور کلی، روش‌های جوشکاری مقاومتی کارآمد هستند و آلودگی کمی ایجاد می‌کنند، اما کاربرد آنها تا حدودی محدود است و هزینه تجهیزات می‌تواند زیاد باشد.روش‌های جوشکاری در ارتفاع مقاومتی عبارتند از:

جوشکاری با طناب

  • جوش نقطه‌ای
  • درز جوش
  • جوش تکمه‌ای
  • با استفاده از قالب

فرایندهای جوشکاری حالت جامد

دسته‌ای از فرایندهای جوشکاری هستند که در آن‌ها عمل جوشکاری بدون ذوب‌شدن لبه‌ها انجام می‌شود. در واقع لبه‌های تحت فشار با حرارت یا بدون حرارت در همدیگر له می‌شوند. فرایندهای این گروه عبارت‌اند از:

جوشکاری با طناب

  • جوشکاری اصطکاکی

در این روش به‌جای استفاده از انرژی الکتریکی برای تولید گرمای مورد نیاز ذوب فلزات از انرژی مکانیکی استفاده می‌گردد. به‌این ترتیب که یکی از دو قطعه که با سرعت درحال دوران است به‌قطعهٔ دوم که ثابت نگه داشته‌شده تماس داده می‌شود. در اثر اصطکاک بین دو قطعه و تولید حرارت، محل تماس دو قطعه ذوب‌شده و لبه‌های تحت فشار با حرارت در همدیگر له می‌شوند.

  • جوشکاری نفوذی
  • جوشکاری با امواج مافوق صوت

فرایند جوشکاری با گاز

جوش گاز.

جوشکاری با طناب با گاز یکی از گروه فرایندهای جوشکاری است که در آن، اتصال با ذوب‌شدن توسط یک یا چند شعله مانند استیلن یا پروپان، با اعمال فشار یا بدون آن، با کاربرد فلز پرکننده یا بدون آن انجام می‌شود.

از لیزرهای مختلفی مانند «زر گاز کربنیکی» یا لیزر یاقوت برای جوشکاری می‌توان استفاده کرد. دقت می‌شود که انرژی پرتو، آن‌قدر زیاد نباشد که باعث تبخیر فلز شود.

جوشکاری با اشعه الکترونی

مقالهٔ اصلی: جوشکاری با پرتو الکترون

جوشکاری با طناب

کاربرد جریانی از الکترون‌ها است که با ولتاژ زیاد شتاب داده شده‌اند و به‌صورت باریکه‌ای متمرکز به‌عنوان منبع حرارتی جوشکاری به‌کار می‌روند. به‌دلیل چگالی بالای انرژی در این پرتو، منطقه تفدیده بسیار باریک می‌باشد و جوشی با کیفیت مناسب به‌دست می‌آید. این فرایند به‌عنوان اولین فرایند جوشکاری به‌کاررفته برای ساخت بدنهٔ جنگنده‌ها استفاده شد.

Sending
User Review
4.71 (7 votes)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *