منوی دسته بندی

رنگ آمیزی نمای ساختمان | نقاشی نما با طناب | اجرای رنگ ساختمان

رنگ آمیزی نما

رنگ آمیزی نمای ساختمان

رنگ آمیزی نما برای برج ها و ساختمانها و برج های مسکونی و اداری. علاوه بر زیباتر شدن ظاهر نمای ساختمان تاثیر زیادی بر روحیه ساکنین ساختمان نیز دارد.

از آنجایی که برای هر بیننده ای کیفیت و زیبایی چهره ی نمای ساختمان. در درجه اول خود نمایی می کند. کافی است جهت درک این موضوع به خصوصیات ظاهری که از اولویت خاصی نیز برخوردار است. از ابزار های مناسب جهت رسیدن به این نیاز مهم استفاده کنیم.

به منظور افزایش کیفیت و همچنین بالا بردن ماندگاری رنگ بر روی نمای ساختمان. از بهترین رنگ هایی که در بازار موجود هست استفاده می کنیم. تا بتوانیم با بهره گیری از این رنگ ها علاوه بر رسیدن به یک زیبایی منحصر به فرد. سازگار با شرایط استقرار آن ساختمان دست پیدا کنیم.

جهت ماندگاری بیشتر رنگ آمیزی نمای ساختمان ، قبل از شروع کار می بایستی. سطح زیر کار عاری از هرگونه دوده و گرد و خاک باشد.

به همین منظور با شستشوی نما توسط دستگاه واترجت کل سطح نما را جرم زدایی می کنیم. تا آماده اجرای پرایمر زیر کار و بتونه کاری شود.

یکی از تفاوت های اجرای رنگ آمیزی نما نسبت به نقاشی داخلی ساختمان این است. که باید توسط افرادی که دارای مهارت کافی در این زمینه می باشند صورت پذیرد. چرا که اجرای غلط و نادرست کار رنگ آمیزی نما باعث می شود. که ماندگاری نقاشی نما کمتر شده و علاوه بر آن باعث پوسته شدن رنگ نما بعد از مدتی می شود.

تماس با ما

09124652126

09197921711

برای مشاوره و بازدید رایگان تماس بگیرید.

جهت رسیدن به یک زیر کار مناسب قبل از اجرای رنگ آمیزی نما چه کاری باید انجام دهیم ؟

در رنگ آمیزی نمای ساختمان برای اینکه بتوانیم به یک زیر کارمناسب دست پیدا کنیم. بخصوص که نمای ساختمان قدیمی باشد. نیازمند شستشوی نما با دستگاه واترجت یا همان کارواش صنعتی و برداشتن لایه پوسته زیرین می باشد. که در ادامه درز ها و ترک ها را با بتونه مخصوص ترمیم می کنیم. اما در صورتی که ساختمان دارای نمایی نو باشد. با زیر سازی و پرایمر سطح زیر کار را اماده رنگ کاری و نقاشی نما میکنیم.

دوام و پایداری رنگهای بیرونی نما ی ساختمان بسته به نوع کیفیت آنها از 10 تا 15 سال ماندگاری دارد.

بهترین زمان برای رنگ آمیزی نمای ساختمان فصل بهار و تابستان می باشد.

چراکه گرمای هوا موجب بهتر خشک شدن و پوشش عالی رنگ نما می شود.

نقاشی نما با طناب و رنگ کاری نمای ساختمان اگر به صورت رنگ بندی های مدرن و کلاسیک طراحی و اجرا شود. حس خوبی را انتقال خواهد داد.

پس برای رنگ آمیزی نمای ساختمان خود، حداکثر سلیقه خود را در انتخاب رنگ مناسب به کار بگیرید. تا حس متفاوتی از محل زندگی خود داشته باشید.

نوع رنگی که شما برای نمای ساختمان خود انتخاب می کنید بسیار مهم خواهد بود. چراکه اگر شما رنگی با کیفیت پایین انتخاب کنید. و بعد از مدت کوتاهی عوامل طبیعی مثل باران و برف و آلودگی های جوی رنگ نمای شما را خراب کند. شما راهی جز رنگ آمیزی مجدد نما نخواهید داشت. و همچنین هزینه نگهداری نمایی ساختمان را افزایش داده اید.

پس در انتخاب رنگ نمای ساختمان بیشترین دقت در کیفیت رنگ را داشته باشید.

ویژگی های رنگ نمای ساختمان و نحوه صحیح اجرای رنگ نما

  1. به دلیل اینکه رنگ نمای ساختمان در معرض تابش مستقیم نور خورشید می باشد. باید از مقاومت بالایی در برابر اشعه ی نور خورشید برخوردار باشد.
  2. رنگ های نمای ساختمان به دلیل اینکه در نمای ساختمان با شرایط جویمثل آلودگی ها و باران برف به طور مستقیم درگیر هستند. باید ضمن اینکه نمای ساختمان شما را زیبا میکنند. باید به عنوان یک عایق رطوبتی نیز عمل کنند.
  3. رنگ نمای ساختمان به دلیل اینکه جت زیبایی ظاهر ساختمان بکار می رود. باید بتواند آن ظاهر و زیبایی رنگ و همچنین کیفیت خود را در سالیان بلن حفظ کند. وکیفیت رنگ افت نکند.
  4. رنگ نمای ساختمان باید دارای چسبندگی و دوام قابل قبولی باشد. زیرا اگر رنگ نمای ساختمان پس از اجرای رنگ آمیزی نمای سیمانی در مدت کوتاهی دوام و چسبندگی به سطح زیرین خود را از دست دهد. پوسته پوسته می شود و نمای ساختمان شما را نه تنها زیبا نخواهد کرد، بلکه چشم هر بیننده ای را آزار خواهد داد. و نیاز به ترمیم مجدد نما خواهیم داشت
  5. رنگ نمای ساختمان باید دارای ویژگی های متعدد دیگری هم باشند. که یکی از این ویژگی ها عدم رنگ پریدگی است.
  6. معمولا در ساختمان های زیادی مشاهده کرده ایم که پس از اجرای رنگ آمیزی نمای ساختمان رنگ نمای ساختمان شروع به تغییر رنگ می کند. و رنگ ابتدایی که هنگام اجرا شاهد آن بودیم به مرو کیفیت خود را از دست می دهد.
  7. از دیگر ویژگی های رنگ نمای ساختمان این است که باید در برابر گرد و غبار و دوده و ذرات معلق در هوا که این روز ها همه شاهد آن هستیم، مقاومت قابل قبولی داشته باشد. یعنی رنگ نمای ساختمان باید آنتی استاتیک باشد تا در مقابل دوده و گردوغبار مقاومت خوبی از خد داشته باشد.
  8. با عدم جذب ذرات معلق در هوا، رنگ نمای ساختمان طراوت و شادابی خود را تا سالها پس از اجرای رنگ نما حفظ خواهد کرد.
  9. همچنین رنگ نمای ساختمانجهت نقاشی نما باید دارای خاصیت کشسان و یا الاستیک باشد.
رنگ نمای ساختمان

نحوه اجرای رنگ نمای ساختمان و نقاشی نما

نکته هم در اجرای رنگ نمای ساختمان با رنگ های اکریلیک ، نحوه چگونگی انجام کار است.

رنگ نمای اکریلیک به دلیل خاصی کشسانی باید با ضخامت استاندارد اجرا گردد. تا بتواند در برابر ترک ها و شکاف های ریز نمای ساختمان انعطاف پذیز و مقاومت داشته باشد.چنانچه در اجرای رنگ نمای ساختمان توسط رنگ های اکریلیک نداشتن دقت کافی و مهارت و همچنین رعایت نکردن استاندارد های رنگ آمیزی نمای ساختمان باعث می شود. این نوع رنگ در مقابل ترک های سطح نما از خود مقاومت نداشته باشد.

پس از کوچکترین ترک یا شکاف لایه های زیرین سطح نمای ساختمان قابل مشاهده خواهد بود. لذا باید در انتخاب شرکت کار در ارتفاع جهت اجرای رنگ نمای ساختمان دقت کافی داشته باشید. شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی با طناب توانایی انجام پروژه های بزرگ و کوچک با نیرو های مجرب و اموزش دیده، امادگی انجام خدمات نما را به صورت راپل و بدون داربست دارد.

رنگ اکریلیک نمای ساختمان و روش استفاده از رنگ های ساختمانی

رنگ اکریلیک رنگی شیمیایی که با خواص دوام و درخشندگی نخست در صنعت اتومبیل‌سازی به کار رفت و اخیراً نیز در انواع نقاشی‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است. رزین‌های آکریلیک به دو دسته پایه حلال نفتی و حلال آب تقسیم می‌شوند. خصوصاً آن دسته که به آسانی در آب حل می‌شود، زود خشک می‌شود و سطحی سخت و آسیب‌ناپذیر به وجود می‌آورد، گرچه باید افزود فاقد خواص ظرافت پذیری و عمق و جلای رنگ روغن یا آکریلیک پایه حلالی است.

رنگ‌های اکریلیک بسیار متنوع هستند و برای ایجاد بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند.

رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر، کاغذ، پارچه و کفش قابل استفاده است. رنگ‌های اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی می‌باشند که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایش است. بطوریکه به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی می‌باشند. رنگ ترافیک که عموماً برای خط کشی خیابان‌ها استفاده می‌شود هم از رزین آکریلیک پایه حلالی استفاده می‌شود. این محصول در سه نوع مات، نیمه مات و براق تولید می‌شود. نوع مات آن از همه خاصیت های ممکن برخوردار نیست. از جمله قابل شست و شو بودن و استحکام.

ویژگی های رنگ کشسانی یا اکریلیک

این رنگ‌ها بسیار متنوع هستند. این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسبند چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می‌شوند و بو ندارند. رنگ اکریلیک انعطاف‌پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگری قابل اجرا هستند و پوشش ضد رطوبت ایجاد می‌کنند قابل استفاده است. درمقابل نور خورشید یا uv مقاوم هستند و در نتیجه بسیار عمر بالایی دارند.

رنگ اکریلیک نمای ساختمان دارای خواص زیر است:

  • قابلیت شستشو.
  • سرعت خشک شدن بالا.
  • سهولت اجراء و قابل رقیق شدن با آب.
  • مقاومت فوق‌العاده در برابر سایش.
  • مقاومت در برابر اشعه خورشید یا uv یا نور ماوراء بنفش.
  • سازگار با محیط زیست. قدرت پوشانندگی بسیار عالی.
  • بدون بوی نامطبوع.
  • ساخته شده از بهترین مواد اولیه و تکنولوژی بالا.
  • عدم ایجاد حساسیت.
  • مناسب برای سطوح گچی، سیمانی، آجری.
  • زود خشک می‌شوند و خواص ضد باکتری و کپک دارند.

معایب رنگ آکریلیک پایه آب : چنانچه با قلم مو بروی سطوح صاف و صیقلی اعمال شوند رد قلمو مشخص خواهد بود. براقیت کمتری نسبت به بقیه رنگ‌ها دارند.ضمن اینکه به دلیل ترکیبات این رنگ هنگام اجرای رنگ آمیزی نما، ظرف محتوی رنگ به دلیل چسبندگی و سرعت خشک شدن این محصول پر از تکه‌های لاتکس گونه می‌شود.

روش رنگ کردن و طریقه مصرف رنگ نما

  1. پرایمر رنگ اکریلیک را با آب به اندازه مورد نیاز رقیق نمائید.
  1. در سطوح بیرونی ساختمان از قبیل بتن و سیمان تخته ماله، شستشو به وسیلهٔ واترجت (آب فشار قوی) توصیه می‌گردد.
  2. به وسیلهٔ غلتک، قلم مو یا پمپ رنگ پاش بدون هوا (ایرلس) پرایمر آماده شده را بر روی سطح خشک و فاقد هرگونه آلودگی از قبیل خزه، شوره، جلبک، گرد و خاک، روغن، گریس، چربی و . . . اعمال نمائید.
  3. صبر کنید تا پرایمر اکریلیک خشک گردد. (بسته به درجه حرارت و رطوبت محیط این زمان ممکن است ۶–۴ ساعت به طول بینجامد.
  4. رنگ اکریلیک پایه آب مصارف بیرونی را به اندازه مورد نیاز با آب رقیق کنید.
  5. رنگ فوق را به وسیلهٔ غلتک، قلم مو یا پمپ رنگ پاش بدون هوا (ایرلس) بر روی پرایمر خشک شده اعمال نمائید.
  6. حداقل ۲ تا ۴ ساعت تا اعمال پوشش مجدد صبر کنید.

توضیح اینکه پرایمر اکریلیک را آماده به مصرف تهیه نمایید.

نکته: هرگز جهت رنگ آمیزی نمای ساختمان عجله نکنید. و پس از تحقیق بهترین و ماهرترین پیمانکار و مجری رنگ نمای ساختمان و همچنین بهترین متریال رنگ نمای ساختمان را انتخاب کنید. پیشنهاد شرکت آرین ایراتا در متریال رنگ ساختمان برند پیکو کالر و همچنین نیوکالر است.

استفاده از رنگ های بافت دار برای ساختمان

رنگ بافت دار نما معمولا به رنگ های گفته می شود که دارای غلظت بالایی هستند. و هنگام اجرا رنگ آمیزی نما و همچنین نمای داخلی ساختمان، مجری رنگ میتواند با ابزار های خاص بافت های متفاوتی ایجاد کند.مانند نمای دیاموند یا نمای گلدن در واقع ما هیچ نوع محصولی به نام رنگ های بافت دار نداریم. و این یک اصطلاح عامیانه است.

به این دلیل که پیمانکار یا مجری رنگ نمای ساختمان قادر است با ابزار های خاص و تکسچر های مختلف در نمای داخلی ساختمان یا نمای بیرونی ساختمان ایجاد کند. نام این رنگ ها به رنگ های ساختمانی بافت دار معرف هستند.

رنگ ها و پوشش هایی که با غلظت بالا تولید می شوند. جهت ایجاد تکسچر و ابزار و طراحی نمای بیرونی ساختمان و داخلی ساختمان به کار میروند.بنابراین آرین ایراتا به ناچار از این واژه ی رنگ های بافت دار در این مقاله استفاده کرده است.

ویژگی رنگ های بافت دار در نمای ساختمان

رنگ های بافت دار در نقاشی نما به دلیل غلظت و ایجاد بافت در نمای ساختمان و یا در نمای داخلی ساختمان قادر هستند. خطای زیر کارکار و آستر را پوشش دهند. مخصوصا در نمای بیرونی ساختمان ، زیرا معمولا سطح زیر کار جهت اجرای رنگ آمیزی نما پلاستر های سیمانی هستند.

جهت داشتن سطح نمای ساختمان زیبا و کارایی لازم باید جهت خرید رنگ های بافت دار نما و یا جهت اجرای رنگ نما همیشه دقت و وسواس لازم را به خرج داد.زیرا چنانچه رنگ های نمای ساختمان بصورت استاندارد اجرا نگردد. بعد از مدتی شاهد پوسته شدن و جدا شدن رنگ از سطح نمای ساختمان می شود.

مزایای رنگ کردن نما و بازسازی نما

شاید برای شما هم پیش آمده موقع خرید منزل و یا حتی گذشتن از خیابان و کوچه‌ای با دیدن نمای ساختمان، فقط نمای ساختمان با خود بگویید: «عجب خانه‌ای ایست». شما داخل آن خانه را ندیده‌اید. مهندسی ساخت داخلی خانه جای اتاق‌ها، آشپزخانه سرویس و… که مهمترین بخش یک خانه است؛ شما فقط نمای یک ساختمان را آن هم با گردنی کج کرده و رو به بالا در یک نمای کج دیده‌اید. این دقیقا همان نکته‌ای است که نمای یک ساختمان را تبدیل به بخش مهمی از ساختمان می‌کند. اسمش رویش است، نمای ساختمان، چیزی مثل ویترین.

مهم نیست ساختمانتان را تازه می‌سازید و قصد دارید نمای ان را بزنید یا ساختمانی چند سال ساخت دارید و قصد دارید نمای آن را نوسازی کنید. شما باید به این نکته توجه کنید که نمای ساختمان بخش مهم و شاید اصلی ساختمان شماست و این نماست که اولین قضاوت درباره ساختمان در ذهن بیننده است. باز هم پس این را تاکید می‌کنیم… حواستان به نمای ساختمانتان باشد.

نمای ساختمان می‌تواند سنگ، آجر، رنگ و یا پتینه و… باشد. اینکه شما چه نوع بافتی را انتخاب می‌کنید به سلیقه و صد البته اقلیم محیطی که خانه در آن قرار دارد، بستگی دارد. اگر می‌خواهید در نظر اول ساختمانتان زیبا، به نظر برسد بهتر است بهترین را برای نمای ساختمانتان انتخاب کنید.

مطالب دیگر را بخوانید:

شستشوی نمای آجری

Sending
User Review
5 (3 votes)

‫4 نظر

  • arian گفت:

    رنگ آمیزی نمای ساختمان

  • arian گفت:

    رنگ آمیزی نما

  • پیام گفت:

    شرکت آرین ایراتا مجری سخت ترین امور در ارتفاع با تکنیک دسترسی با طناب

  • ladan گفت:

    اقا شستشوی نما قبل از رنگ کردن نما انجام میشه یا نه؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *